NerdeNytt.no

Norske spillnyheter

Norske spillnyheter samlet på ett sted

Lords of the Fallen 2 er utsatt til 2027
gamereactor.noArtikkelside

Lords of the Fallen 2 er utsatt til 2027

September og oktober har vanligvis vært fylt med fantastiske spill i mange år, men de siste par månedene har gjort det klart at denne septemberen var i ferd med å bli helt absurd. Mange har uttrykt frykt for at dette vil føre til enda flere oppsigelser og stengninger av spillstudioer, fordi de fleste ikke har råd til å kjøpe flere spill på kort tid. Utviklere og utgivere er åpenbart redde for det samme, så det var forståelig da One More Level utsatte Valor Mortis til oktober rett etter å ha avslørt at det opprinnelig skulle lanseres i september. Nå er det på tide for et annet studio å gjøre en enda større endring. kunngjort at {Lords of the Fallen 2} er utsatt fra denne høsten til første kvartal 2027. De følger i One More Levels fotspor ved å innrømme at dette ikke bare skyldes at spillet vil bli enda bedre med litt ekstra finpuss, men også fordi det betyr at Lords of the Fallen 2 kommer lenger unna {Grand Theft Auto VI}, {Marvel's Wolverine}, {Control Resonant}, {Onimusha: Way of the Sword} og de andre svært lovende spillene som fortsatt er planlagt å lanseres i de siste fire månedene av 2026.

Mest lest siste 7 dager

Siste nytt

Vi har pratet med Jo-Remi Madsen fra D-Pad Studio
spill.noArtikkelside

Vi har pratet med Jo-Remi Madsen fra D-Pad Studio

John-Edvard har pratet med Jo-Remi Madsen fra D-Pad Studio, skaperne av Owlboy og det kommende Vikings On Trampolines, om veien fra spilldrømmer i barndommen til spillutvikler med stor suksess! Se intervjuet her: https://youtu.be/O4ffu4Ljqm8 Innlegget Vi har pratet med Jo-Remi Madsen fra D-Pad Studio dukket først opp på Spill.no.

Douze Dixiémes, studioet bak « Mio: Memories in Orbit », har lagt ned
gamereactor.noArtikkelside

Douze Dixiémes, studioet bak « Mio: Memories in Orbit », har lagt ned

Douze Dixiémes, studioet bak Metroidvania-spillet « Mio: Memories in Orbit », har lagt ned. Spillet ble lansert i januar i år og fikk svært gode anmeldelser. For øyeblikket har det mer enn 3 448 anmeldelser på Steam. Le Figaro er studioet ikke lenger i drift. Dette er en del av en større uro blant franske utviklere og i videospillbransjen som helhet, da det ser ut til at skyggen av masseoppsigelser igjen truer. Vi hadde ikke hørt mye fra Douze Dixiémes på ganske lenge. Den siste oppdateringen til « Mio: Memories in Orbit » kom i mars, så det er sannsynlig at det foregikk mye bak kulissene som vi ikke var kjent med.

Nic Cage kommer til « Call of Duty: Black Ops 7 » som en « Operator » og med et tema-basert Event Pass
gamereactor.noArtikkelside

Nic Cage kommer til « Call of Duty: Black Ops 7 » som en « Operator » og med et tema-basert Event Pass

Nylig bekreftet Activision at Call of Duty: Modern Warfare 4 vil kutte ut mange av de sprø samarbeidene og krysskoblingene som har oversvømmet og tappet militærsimulator-stemningen ut av den store skytespillserien de siste årene. Selv om dette fanget oppmerksomheten til mange fans, fortsetter den nåværende Call of Duty: Black Ops 7 å være en blanding av krysskoblinger og samarbeid.

Solarpunk – Sol uten skinn
spill.noArtikkelside

Solarpunk – Sol uten skinn

Omringet av en verden som virker håpløs og fortapt til tider, har mennesker en tendens til å komme opp med alternative historier for å fylle tomrommet i en ellers depressiv era. Steampunk forestiller verden innpakket i en victoriansk estetikk, med kulldrevet videreutviklet teknologi i sentrum. Cyberpunk løfter opp de potensielle utfordringene ved å la teknologien […] Innlegget Solarpunk – Sol uten skinn dukket først opp på Spill.no.

Owlcat Games trekker tilbake Owlcat Launcher på « Warhammer 40,000: Rogue Trader » etter klager fra fans
gamereactor.noArtikkelside

Owlcat Games trekker tilbake Owlcat Launcher på « Warhammer 40,000: Rogue Trader » etter klager fra fans

Når folk åpner Steam-biblioteket sitt (eller Epic- eller GOG-biblioteket) og trykker på «Spill» for et spill, blir de sjelden glade når en ekstra launcher dukker opp og spør om de virkelig er sikre på at de vil spille, eller om de heller vil se på noen tilfeldige oppdateringer og endre innstillingene sine. Selv om ideen om en Owlcat-lanseringsprogram høres bra ut på papiret, har reaksjonene vært umiddelbare og ganske forståelige fra spillernes perspektiv. nytt innlegg på Steam, ønsker Owlcat at lanseringsprogrammet skal være så lite påtrengende som mulig. Det stjeler ikke dataene dine, det krever ikke obligatorisk registrering, og det har mange alternativer som lar deg endre hvordan det fungerer. Du kan til og med slå det av, hvis du vil. Likevel er selve eksistensen av et menyvalg som gir mulighet til å høre mer om Owlcats nyeste og beste, nok til å utløse en rekke negative anmeldelser på Steam-siden til Warhammer 40,000: Rogue Trader, samt en god del motreaksjoner på Reddit. nytt innlegg på Steam har de opplyst at lanseringsprogrammet er trukket tilbake. «Lord Captains, vi hører dere, og vi trekker lanseringsprogrammet tilbake. Spillet vil nå gå tilbake til forrige oppdatering, og alle endringer knyttet til lanseringsprogrammet fjernes fullstendig. Takk for tilbakemeldingene, og vi beklager oppriktig frustrasjonen dette har forårsaket», heter det i innlegget.

Deborah Ann Woll har visst om « God of War: Laufey » i nesten ti år
gamereactor.noArtikkelside

Deborah Ann Woll har visst om « God of War: Laufey » i nesten ti år

Faye-spinoffen « God of War: Laufey » kan ha kommet som en viss overraskelse for fans tidligere denne måneden da den ble avslørt av PlayStation. Spillets stjerne, Deborah Ann Woll, visste imidlertid lenge at dette var på vei, og har måttet holde det hemmelig i nesten 10 år. CGM forklarte Woll at da hun først fikk se den nye versjonen av God of War i 2018 og ble spurt om å spille Faye i God of War: Ragnarök, avslørte Cory Barlog konseptet for Laufey. «[Barlog] presenterte ideen for meg i 2018, og de hadde visst om den allerede før det. Det er helt vilt. Da Cory inviterte meg inn for å snakke om å være med i Ragnarök og vise meg spillet fra 2018, hadde han allerede en plakat for Laufey-spillet med meg og en kube. En kube som har vært der helt fra begynnelsen. Den er en dypt forankret del av historien,» forklarte Woll. Stjernen fra «Daredevil» fortsatte med å snakke om hvor velkommen hun har følt seg i arbeidet med «God of War», og at det er hennes favorittjobb noensinne. «Jeg må klype meg selv i armen for at jeg får være en del av dette, og at jeg får lede an i denne nye retningen, i hvert fall en liten stund. Den andre retningen vil fortsette fremover. Men vi skal bruke litt tid og fokusere på å utvide denne verdenen og virkelig prøve å si: Dette er oss som satser enda hardere på God of War-universet,» sa Woll.

Sea of Thieves skal angivelig bli filmatisert som en live-action-film
gamereactor.noArtikkelside

Sea of Thieves skal angivelig bli filmatisert som en live-action-film

I den stadige kampen om å få et forsprang på hverandre, utforsker spillgigantene Microsoft, Sony og Nintendo stadig nye måter å utmerke seg på og utvikle seg utenfor hverandres rekkevidde. Selv om vi ofte har sett pendelen svinge i ulike retninger, er det ett område der særlig Microsoft står overfor hard konkurranse, nemlig filmatiseringer for det store lerretet. Mens «A Minecraft Movie» har vist seg å være en suksess, har Nintendo allerede erobret kinoene to ganger med «The Super Mario Bros.»-filmene, og Sony har kommet med «Until Dawn», «Uncharted» og «Gran Turismo». Entertainment Weekly er en live-action-film basert på « Sea of Thieves » under aktiv utvikling, og filmen skal produseres av Destin Daniel Cretton, kjent fra «Spider-Man: Brand New Day». «Hovedpersonen i spillet « Sea of Thieves » er faktisk spilleren og fellesskapet. Så hvis du setter deg ned for å tenke på Sea of Thieves, handler det ikke om: Hvem er hovedpersonene? Hva er handlingen? Det er et svært sosialt spill, men Sea of Thieves har en helt egen tone. Det er bygget på et svært samarbeidsvillig fellesskap, så du kan begynne å ane hvordan det kommer til å bli.» Elden Ring og Death Stranding (begge fra A24), samt Paramounts ambisiøse Call of Duty-filmatisering.

Final Fantasy VII: Remake Regissøren av «Trilogy» vil ikke jobbe med en ny nyinnspilling rett etterpå Revelation
gamereactor.noArtikkelside

Final Fantasy VII: Remake Regissøren av «Trilogy» vil ikke jobbe med en ny nyinnspilling rett etterpå Revelation

Når « Final Fantasy VII: Revelation » kommer ut på PC og alle konsoller av den nåværende generasjonen samtidig våren 2027, vil det markere avslutningen på over et tiårs arbeid for spillregissør Naoki Hamaguchi, som har stått i spissen for alle tre titlene i denne omfattende sagaen. Fra «Final Fantasy VII: Remake» til «Final Fantasy VII: Rebirth» og videre til «Revelation» har han viet en stor del av livet sitt til eventyrene til Cloud, Sephiroth, Tifa og resten av gjengen, og det er derfor neppe noen stor overraskelse at han planlegger å ta en pause fra remakes for sin neste tittel. Game Informer ble Hamaguchi spurt om hva han ønsker å gjøre videre, og han nevnte at han sannsynligvis vil unngå remakes, trolig vil jobbe med et annet JRPG hos Square Enix, og ikke utelukker å fortsette innenfor det større Final Fantasy-universet. «Akkurat nå er jeg fullt fokusert på å fullføre FFVII: Revelation og sikre at vi leverer FFVII: Remake-serien i perfekt stand, så det er der jeg befinner meg akkurat nå. Samtidig ser jeg at mange fans og folk i miljøet ber meg om å ta roret for en [hypotetisk] FFVI-remake. Så jeg ser mye av det sirkulere på nettet, men, du vet, en Final Fantasy VI: Remake eller en hvilken som helst annen remake – det kan bli meg, eller det kan bli noen andre. Personlig tror jeg det kanskje ville være i bedre hender hvis det gikk til en annen skaper hos Square Enix. Å jobbe rundt 12 år med ett prosjekt er mildt sagt en svært beundringsverdig bragd, så det er ikke akkurat noen stor overraskelse å høre at Hamaguchi ønsker å utforske noe annet i nærmeste fremtid. Men med tanke på at Final Fantasy-universet har nesten ubegrenset potensial, vil du helst at Hamaguchi skal forbli i JRPG-universet, eller at han skal utforske noe mer unikt?

Diablo IV har fått aldersgrense på « Nintendo Switch 2 » i Taiwan
gamereactor.noArtikkelside

Diablo IV har fått aldersgrense på « Nintendo Switch 2 » i Taiwan

Med tanke på at Diablo III var tilgjengelig på Nintendo Switch 1, er det ikke akkurat noen stor overraskelse å høre at Blizzard tilsynelatende jobber med en Switch 2-utgave av Diablo IV. Ingenting offisielt er bekreftet ennå, men en ny klassifisering ødelegger noe av overraskelsen. Nintendo Everything har lagt merke til, ble klassifiseringen lagt ut i april, men ble først oppdaget nylig og har siden blitt fjernet. Likevel klarte nettstedet å ta et bilde som svært tydelig viser « Diablo IV: Lord of Hatred » klassifisert for Switch 2.

Avowed- og The Outer Worlds- utvikleren Obsidian står overfor et gruppesøksmål på grunn av påståtte lønnsbrudd
gamereactor.noArtikkelside

Avowed- og The Outer Worlds- utvikleren Obsidian står overfor et gruppesøksmål på grunn av påståtte lønnsbrudd

Obsidian Entertainment, studioet bak blant annet Avowed, The Outer Worlds, Fallout: New Vegas og Pentiment, er for tiden involvert i et gruppesøksmål der det hevdes at RPG-utvikleren har et "systematisk mønster av brudd på lønns- og arbeidstidsbestemmelser". GamesRadar, var det Redditor-brukeren macken-zee som brakte saken på banen igjen. Den dukket først opp i oktober i fjor, da ansatte hevdet at Obsidian hadde gjort seg skyldig i lønnstyveri, ubetalt overtid og nektelse av spisepauser og/eller hvilepauser for visse ansatte. Søksmålet krever økonomisk erstatning for de berørte, i håp om "blant annet å få tilbake ubetalte lønninger, urefunderte forretningsutgifter, ytelser, renter, advokatsalærer, kostnader og utgifter." "ikke har fremlagt tilstrekkelige fakta til å danne grunnlag for gyldige krav mot saksøkte som kan gi grunnlag for erstatning". Det fremgikk også at de fornærmede ansatte «samtykket» til den påståtte oppførselen, noe som i praksis innebærer at arbeidstakerne gikk med på å ikke få betalt og å avstå fra måltids- og hvilepauser. Det har ikke vært noen vesentlige oppdateringer siden den gang, men vi vil sørge for å rapportere om dem etter hvert som de dukker opp i denne saken.

Administrerende direktør i CD Projekt Red er ikke sikker på om selskapet har gjennomgått hele sin «forløsningsprosess» ennå
gamereactor.noArtikkelside

Administrerende direktør i CD Projekt Red er ikke sikker på om selskapet har gjennomgått hele sin «forløsningsprosess» ennå

CD Projekt Red er kanskje en av de mest elskede utviklerne som finnes, men ved lanseringen av Cyberpunk 2077 virket det som om all den gode viljen som The Witcher 3: Wild Hunt hadde skapt, ville gå tapt, siden vårt første besøk i Night City var et kaos fullt av feil. «Jeg er ikke 100 prosent overbevist om at vi har gjennomgått hele gjenopprettelsesprosessen. Jeg er overbevist om at vi har mistet tilliten til noen mennesker for alltid, og det er forståelig. Men jeg håper virkelig at vi vil klare å komme tilbake – om ikke med The Witcher 4, så med det som måtte komme etterpå,» sa han til Edge (via GamesRadar).

Thank You For Your Application tjente inn utviklingskostnadene på under 24 timer
gamereactor.noArtikkelside

Thank You For Your Application tjente inn utviklingskostnadene på under 24 timer

Kanskje har du allerede sjekket ut spillet selv i løpet av helgen, men hvis ikke, så lanserte utvikleren IceLemonTea Studio « Thank You For Your Application » forrige uke, og spillet ble en enorm suksess blant PC-spillere. blogginnlegg på Steam vite at den nærmeste fremtiden byr på flere oppdateringer for å forbedre ytelsen og fikse feil, men også planer om å introdusere flere lokaliserte språk – med spansk og russisk blant de mest etterspurte – samt planer om å innføre en «Endless Mode». «senere i år».

Port-rapport – Devil May Cry V (Switch 2)
spill.noArtikkelside

Port-rapport – Devil May Cry V (Switch 2)

Det vil komme en dag hvor vi slutter å bli imponert av at spill fra forrige konsollgenerasjon som blir portet til Nintendo Switch 2 kjører bra. Det er imidlertid ikke i dag, for Switch 2-porten av Devil May Cry V imponerte meg fra begynnelse til slutt.  Spørsmål til leserne våre: Har vi nevnt at Capcom […] Innlegget Port-rapport – Devil May Cry V (Switch 2) dukket først opp på Spill.no.