NerdeNytt.no

Norske spillnyheter

Microsoft øker XBOX-prisene for tredje gang

Microsoft øker XBOX-prisene for tredje gang

itavisen.no ·

XBOX med dramatisk beskjed etter Apple-prisoppgang.

Les hele saken hos ITavisen

Siste nytt

Saudi-EA-salget møter folkeprotest
gamer.no ·

Saudi-EA-salget møter folkeprotest

En voksende kampanje for å stoppe EA-oppkjøpet har fått titusener av underskrifter i støtte.

Blasphemous har solgt over fem millioner eksemplarer
gamereactor.no ·

Blasphemous har solgt over fem millioner eksemplarer

The Game Kitchen har hatt stor suksess helt siden de lanserte sitt indie-Metroidvania-spill « Blasphemous » i september 2019. Spillet ble en hit blant både fans og kritikere, fikk noen DLC-utgivelser, og ble snart etterfulgt av en egen oppfølger – og kanskje til og med en tredje del også. Det ser ut til å være god grunn til at det sistnevnte kan skje, spesielt når man tar dagens nyheter i betraktning. gjerne vil fortsette å utvide det større universet, selv om det ikke nødvendigvis betyr et tredje hovedkapittel.

Olivia Rodrigo skal gjøre sin debut i « Fortnite » senere i dag
gamereactor.no ·

Olivia Rodrigo skal gjøre sin debut i « Fortnite » senere i dag

Fortnite Spillet har gjennom årene introdusert alle slags samarbeid og arrangementer, ikke minst med store popstjerner og musikere. Vi har sett Travis Scott, Ariana Grande, Bruno Mars, Eminem, J Balvin, The Weeknd, Lady Gaga, Metallica, Mariah Carey, Snoop Dogg, Sabrina Carpenter – listen er faktisk utrolig, vanvittig lang. Nå vet vi om enda en popstjerne som blir med i rekken.

Bungie bekrefter nedbemanninger siden Destiny 2 "ikke har innfridd forventningene de siste årene"
gamereactor.no ·

Bungie bekrefter nedbemanninger siden Destiny 2 "ikke har innfridd forventningene de siste årene"

Da Bungie kunngjorde at de hadde tenkt å legge ned Destiny 2 og avslutte planene om å fortsette å støtte spillet, var et av de første spørsmålene hva dette ville bety for utviklerne ansatt i studioet. Når Destiny 2 ikke lenger krever at ansatte skal lage nytt innhold og vedlikeholde spillet, vil da disse nye "reserve"-ansatte bli flyttet over til «Marathon», eller vil de bli sagt opp fra studioet, med tanke på at det ikke ser ut til å ha noen andre titler i meningsfull produksjon? Vi har nå fått bekreftet at det er det siste. rapporter om at Bungie skulle rammes av omfattende nedbemanninger etter at Destiny 2 nådde sin slutt, og at dette kunne berøre rundt 50 % av utviklerne på prosjektet. Vi kjenner ikke det eksakte antallet ansatte som blir berørt av disse bekreftede nedbemanningene, men Bungie har gitt ut en uttalelse som forklarer følgende. "Det er med stor sorg vi kunngjør en nedbemanning i forbindelse med omorganiseringen av Bungie. Uttalelsen fortsetter med å berøre hva som er neste steg for Bungie, og hvordan "vi vil dele mer om denne fremtiden med dere alle, men i dag er ikke den dagen."

IO Interactive gjør «virkelig gode fremskritt» med « Switch 2»-versjonen av 007 First Light
gamereactor.no ·

IO Interactive gjør «virkelig gode fremskritt» med « Switch 2»-versjonen av 007 First Light

Mens spillere på PC, PS5 og Xbox Series X/S har kunnet kaste seg ut i « 007 First Light » siden slutten av mai, har Nintendo Switch 2-eiere måttet vente på sin tur til å oppleve IO Interactives spionasjespill med Patrick Gibson i rollen som James Bond. Dette skyldes at den danske utvikleren i april bestemte seg for å utsette Switch 2-utgaven av spillet, og dette var en utsettelse på ubestemt tid uten klare lanseringsplaner i sikte. Pocket Tactics snakket med IO Interactives senior lisensprodusent, Theuns Smit, for å få en oppdatering om Switch 2-utgaven av 007 First Light. «går for fullt, det går kjempebra, vi ser virkelig god fremgang når det gjelder optimalisering, for det er egentlig det det hele handler om for oss.» Han legger til: «Vi vil sørge for at vi bruker den tiden som trengs på optimalisering og ytelse, [slik] at spillet når den kvaliteten som ikke bare vi ønsker, men som vi mener spillerne våre fortjener.» «Vi ser frem til senere i sommer, når vi går inn i den fasen, og når vi i fremtiden er klare til å dele enda mer, vil vi gjøre det, men det jeg kan si, i hvert fall nå, er at ting er på rett spor og går fremover, og at det går bra.» får sin Switch 2-versjon i september, så kanskje vi får en gjentakelse av lanseringen denne høsten... Hva forventer du?

Grand Theft Auto VI skal angivelig få fysiske plater innen utgangen av året
gamereactor.no ·

Grand Theft Auto VI skal angivelig få fysiske plater innen utgangen av året

Da Rockstar i går offisielt avslørte prisen og utgavene til Grand Theft Auto VI, gjorde den berømte utvikleren det klart at lanseringspartiet ikke vil inneholde noen fysiske medier, noe som betyr at hvis du kjøper en fysisk kopi, vil det bare være en kode i esken. Dette gikk naturligvis noen på tvers, men kanskje vil det ikke forbli slik i overskuelig fremtid. PPE.pl rapporterte at det ikke ville bli noen fysiske plater for spillet, har nå gått ut og uttalt at det til slutt vil bli fysiske plater for GTA VI, men at disse sannsynligvis først vil komme i desember og utover. som du kan se her.