Helt ny Shrek får krass kritikk
Les hele saken hos Gamer.no
Les hele saken hos Gamer.no
Fortnite Spillet har gjennom årene introdusert alle slags samarbeid og arrangementer, ikke minst med store popstjerner og musikere. Vi har sett Travis Scott, Ariana Grande, Bruno Mars, Eminem, J Balvin, The Weeknd, Lady Gaga, Metallica, Mariah Carey, Snoop Dogg, Sabrina Carpenter – listen er faktisk utrolig, vanvittig lang. Nå vet vi om enda en popstjerne som blir med i rekken.
Da Bungie kunngjorde at de hadde tenkt å legge ned Destiny 2 og avslutte planene om å fortsette å støtte spillet, var et av de første spørsmålene hva dette ville bety for utviklerne ansatt i studioet. Når Destiny 2 ikke lenger krever at ansatte skal lage nytt innhold og vedlikeholde spillet, vil da disse nye "reserve"-ansatte bli flyttet over til «Marathon», eller vil de bli sagt opp fra studioet, med tanke på at det ikke ser ut til å ha noen andre titler i meningsfull produksjon? Vi har nå fått bekreftet at det er det siste. rapporter om at Bungie skulle rammes av omfattende nedbemanninger etter at Destiny 2 nådde sin slutt, og at dette kunne berøre rundt 50 % av utviklerne på prosjektet. Vi kjenner ikke det eksakte antallet ansatte som blir berørt av disse bekreftede nedbemanningene, men Bungie har gitt ut en uttalelse som forklarer følgende. "Det er med stor sorg vi kunngjør en nedbemanning i forbindelse med omorganiseringen av Bungie. Uttalelsen fortsetter med å berøre hva som er neste steg for Bungie, og hvordan "vi vil dele mer om denne fremtiden med dere alle, men i dag er ikke den dagen."
Mens spillere på PC, PS5 og Xbox Series X/S har kunnet kaste seg ut i « 007 First Light » siden slutten av mai, har Nintendo Switch 2-eiere måttet vente på sin tur til å oppleve IO Interactives spionasjespill med Patrick Gibson i rollen som James Bond. Dette skyldes at den danske utvikleren i april bestemte seg for å utsette Switch 2-utgaven av spillet, og dette var en utsettelse på ubestemt tid uten klare lanseringsplaner i sikte. Pocket Tactics snakket med IO Interactives senior lisensprodusent, Theuns Smit, for å få en oppdatering om Switch 2-utgaven av 007 First Light. «går for fullt, det går kjempebra, vi ser virkelig god fremgang når det gjelder optimalisering, for det er egentlig det det hele handler om for oss.» Han legger til: «Vi vil sørge for at vi bruker den tiden som trengs på optimalisering og ytelse, [slik] at spillet når den kvaliteten som ikke bare vi ønsker, men som vi mener spillerne våre fortjener.» «Vi ser frem til senere i sommer, når vi går inn i den fasen, og når vi i fremtiden er klare til å dele enda mer, vil vi gjøre det, men det jeg kan si, i hvert fall nå, er at ting er på rett spor og går fremover, og at det går bra.» får sin Switch 2-versjon i september, så kanskje vi får en gjentakelse av lanseringen denne høsten... Hva forventer du?
Da Rockstar i går offisielt avslørte prisen og utgavene til Grand Theft Auto VI, gjorde den berømte utvikleren det klart at lanseringspartiet ikke vil inneholde noen fysiske medier, noe som betyr at hvis du kjøper en fysisk kopi, vil det bare være en kode i esken. Dette gikk naturligvis noen på tvers, men kanskje vil det ikke forbli slik i overskuelig fremtid. PPE.pl rapporterte at det ikke ville bli noen fysiske plater for spillet, har nå gått ut og uttalt at det til slutt vil bli fysiske plater for GTA VI, men at disse sannsynligvis først vil komme i desember og utover. som du kan se her.
Aksjonærene i Kadokawa Group, morselskapet til « Elden Ring »-utvikleren FromSoftware, forsøkte å avsette administrerende direktøren og beskyldte Takeshi Natsuno i Kadokawa Group for ikke å ha utnyttet suksessen til RPG-spillet fra 2022. Etter en heftig konfrontasjon på selskapets siste generalforsamling har Natsuno imidlertid beholdt sin stilling. rapport fra Reuters sto Natsuno overfor flere utfordrere på generalforsamlingen. Oasis Management, et selskap med base i Hongkong, var den ledende aktøren i alle forsøkene på å avsette ledelsen. Med en eierandel på 13,76 % i selskapet har de mye på spill, og de påpekte at Kadokawas egenkapitalavkastning under Natsunos ledelse falt fra 9,4 % i 2022 til 0,5 % i 2025. Videre er det også anklager om tap av fortjeneste, ettersom Kadokawa lar Bandai Namco stå for den utenlandske utgivelsen av FromSoftware-spill. «selv om det kan ta tid å finne en erstatter for Natsuno, er dette en utfordring det er verdt å ta på seg.» uttalelse bekrefter at Natsuno fortsatt sitter i sin stilling.
Paralives Paralives, den Sims-lignende livssimulatoren fra Alex Massé og teamet hans, har nådd en million solgte eksemplarer på en måned siden lanseringen i Early Access. Etter lanseringen i slutten av mai vakte « » raskt stor interesse blant folk som desperat lette etter et alternativ til «The Sims», men som dessverre ikke hadde funnet noe i titler som «inZOI». Det solgte 250 000 eksemplarer på åtte timer, og salget har bare fortsatt å stige og stige. innlegg på Steam, hvor de takket spillerne og delte ytterligere informasjon om spillerstatistikk. Det arrangeres også en konkurranse der 10 personer kan vinne spillet gratis ved å dele Paralives’ siste innlegg på X/Twitter.